We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.
Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!
Het was een jaar vol inspirerende gebeurtenissen. Van doorzetter Tessa Kruize die de Singelloop voltooide tot onze nieuwe samenwerking voor specialistische oogheelkundige zorg voor kinderen met kanker. Lees verder en geniet van de hoogtepunten van dit jaar!
Vanaf dit jaar kan Bartiméus specialistische oogzorg verlenen aan zo’n 100 kinderen met kanker op jaarbasis. Het Prinses Máxima Centrum en Bartiméus bundelden hun krachten om kinderen met kanker de best mogelijke oogheelkundige zorg te bieden. Ook het UMC Utrecht speelt een rol bij deze samenwerking. Prof dr. Mies van Genderen, oogarts bij Bartiméus en hoofd van de afdeling ‘Diagnostiek Visuele Aandoeningen: “Wij zijn trots op deze mooie samenwerking.”
Ook met een (visuele) beperking wil je mee blijven doen, zo ook cliënte Tessa Kruize. Artsen dachten dat ze nooit zou kunnen lopen, maar dankzij haar enorme wilskracht én de begeleiding van haar fysiotherapeut, lukte het haar om mee te doen aan de Singelloop en maar liefst vijf kilometer hard te lopen. Tessa: “Ik vind het heel knap dat ik zover ben gekomen”. Dit laat zien dat er met wilskracht en de juiste ondersteuning veel mogelijk is én blijft. Wij zijn bijzonder trots op Tessa! RTV Utrecht maakte een reportage over haar bijzondere verhaal.
Bartiméus telt vele vrijwilligers. We zijn erg blij met de hulp die zij bieden! Op zaterdag 1 juni organiseerde Bartiméus voor het eerst een 'Doe Dag' op het terrein in Doorn en Zeist. Vrijwilligers kwamen in actie om onze collega's in de zorg een handje te helpen en klussen uit te voeren in en rond de woningen. Projectleider Informele Zorg, Justine: “Ik kijk trots en dankbaar terug op deze eerste Doe Dag”. In 2025 organiseren we weer een Doe Dag en andere activiteiten om de zorg- en hulpvraag naar mensen uit het netwerk en vrijwilligers verder in te zetten.
We zijn in 2024 begonnen met een arbeidsmarktcampagne met als thema: ‘Voel je gezien’. Medewerkers vertellen in verschillende filmpjes en verhalen waarom zij zich ‘gezien voelen’ bij Bartiméus. En werkzoekenden konden persoonlijk met ons kennismaken tijdens de vele bijeenkomsten die we organiseerden. Dit zorgde ervoor dat we diverse nieuwe medewerkers mochten verwelkomen. We gaan hier komend jaar dan ook mee verder en hopen nog veel (nieuwe) medewerkers te enthousiasmeren om bij ons te komen en blijven werken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en inspirerende verhalen? Volg ons op Facebook, Facebook Werken bij Bartimeus, Instagram of LinkedIn of meld je aan voor onze nieuwsbrief.