Sorry, we ondersteunen geen IE

We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.

Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!

Casemanager

Elke cliënt van dienstverlening volwassenen en senioren heeft een casemanager. De casemanager is het aanspreekpunt voor de cliënt tijdens zijn traject bij Bartiméus. Dit heeft als voordeel dat er maatwerk kan worden geboden afgestemd op iemands persoonlijke situatie en hulpvraag.

Wat doet een casemanager?

De taken van een casemanager bestaan uit:

  • het voorbereiden en uitvoeren van de intake
  • meedenken over benodigde ondersteuning vanuit de organisatie (inzet hulpmiddelen, behandelmethoden en specialisten)
  • het opstellen en onderhouden van het zorgplan (in samenspraak met de cliënt)
  • contact onderhouden met de cliënt (informeren, communiceren en afstemmen)
  • optreden als belangenbehartiger van de cliënt (intern en extern)
  • regievoerder zijn voor de cliënt binnen Bartiméus richting het multidisciplinair team
  • evalueren en leveren van nazorg

Werkwijze casemanager

De casemanagers hebben een heldere vaste werkwijze. Het eerste contact stelt de casemanager, in samenspraak met de cliënt, het zorgplan op. Vervolgens bespreekt de casemanager dit zorgplan in het multidisciplinair team, waarbij het zorgplan wordt vastgesteld en behandelaren gekoppeld worden. Er vindt door de casemanager, indien gewenst, een terugkoppeling naar de cliënt plaats van wat er besproken is.

Vervolgens controleert de casemanager iedere 8 weken het dossier van de cliënt en neemt, indien nodig, contact op om het traject door te spreken, te evalueren en zo nodig bij te stellen. Bij de afronding van het traject belt de casemanager om het traject te evalueren en na te gaan of alle cliëntvragen beantwoord zijn. Ook bij heraanmelding wordt de casemanager direct betrokken, omdat die immers de cliënt kent. Deze werkwijze stelt de cliënt in staat zelf regie te voeren over zijn/haar traject bij Bartiméus.

Nazorg

Indien gewenst neemt de casemanager drie maanden na afronding van het traject opnieuw contact op met de cliënt en bespreekt hoe de cliënt terugkijkt op het traject en gaat na of er nog nieuwe vragen zijn.

Klantervaring

Een meneer uit Amsterdam-Zuid was elders cliënt. Toen hij via via hoorde dat hij bij Bartiméus een casemanager kon krijgen is hij overgestapt naar Bartiméus.

Kijk dat bedoel ik nou. Zo fijn om zo’n casemanager te hebben. Wat fijn dat je mijn traject in goede banen leidt.

Uitgelicht

  • Bartiméus medeorganisator grote internationale conferentie

    Van maandag 2 tot en met woensdag 4 juni aanstaande vindt in het Muziekgebouw aan 't IJ in Amsterdam de Tactile Reading & Graphics Conference (TR25) plaats. Dit is een internationaal evenement op het gebied van voelbare oplossingen en innovaties voor mensen met een visuele beperking.

    Lees het nieuwsbericht Bartiméus medeorganisator grote internationale conferentie
    Nieuws
  • Open Dag SO-school Lochem

    Op vrijdag 21 maart openen we onze (basis)school in Lochem voor ouders, kinderen, onderwijsprofessionals en belangstellenden. Kom een kijkje nemen en ervaar hoe wij ons speciaal onderwijs in Lochem vormgeven en welke lesmethoden en -materialen wij inzetten voor leerlingen met een visuele beperking.

    Lees dit agenda-item Open Dag SO-school Lochem
    Agenda
  • Nieuwe wet biedt kansen voor mensen met een (visuele) beperking

    Vanaf 28 juni gaat de nieuwe Europese Toegankelijkheidswet gelden. Dit is goed nieuws voor 4,5 miljoen Nederlanders met een visuele, auditieve, motorische, cognitieve beperking en/of neurodivergentie.

    Lees het nieuwsbericht Nieuwe wet biedt kansen voor mensen met een (visuele) beperking
    Nieuws