Sorry, we ondersteunen geen IE

We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.

Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!

Casemanager

Elke cliënt van dienstverlening volwassenen en senioren heeft een casemanager. De casemanager is het aanspreekpunt voor de cliënt tijdens zijn traject bij Bartiméus. Dit heeft als voordeel dat er maatwerk kan worden geboden afgestemd op iemands persoonlijke situatie en hulpvraag.

Wat doet een casemanager?

De taken van een casemanager bestaan uit:

  • het voorbereiden en uitvoeren van de intake
  • meedenken over benodigde ondersteuning vanuit de organisatie (inzet hulpmiddelen, behandelmethoden en specialisten)
  • het opstellen en onderhouden van het zorgplan (in samenspraak met de cliënt)
  • contact onderhouden met de cliënt (informeren, communiceren en afstemmen)
  • optreden als belangenbehartiger van de cliënt (intern en extern)
  • regievoerder zijn voor de cliënt binnen Bartiméus richting het multidisciplinair team
  • evalueren en leveren van nazorg

Werkwijze casemanager

De casemanagers hebben een heldere vaste werkwijze. Het eerste contact stelt de casemanager, in samenspraak met de cliënt, het zorgplan op. Vervolgens bespreekt de casemanager dit zorgplan in het multidisciplinair team, waarbij het zorgplan wordt vastgesteld en behandelaren gekoppeld worden. Er vindt door de casemanager, indien gewenst, een terugkoppeling naar de cliënt plaats van wat er besproken is.

Vervolgens controleert de casemanager iedere 8 weken het dossier van de cliënt en neemt, indien nodig, contact op om het traject door te spreken, te evalueren en zo nodig bij te stellen. Bij de afronding van het traject belt de casemanager om het traject te evalueren en na te gaan of alle cliëntvragen beantwoord zijn. Ook bij heraanmelding wordt de casemanager direct betrokken, omdat die immers de cliënt kent. Deze werkwijze stelt de cliënt in staat zelf regie te voeren over zijn/haar traject bij Bartiméus.

Nazorg

Indien gewenst neemt de casemanager drie maanden na afronding van het traject opnieuw contact op met de cliënt en bespreekt hoe de cliënt terugkijkt op het traject en gaat na of er nog nieuwe vragen zijn.

Klantervaring

Een meneer uit Amsterdam-Zuid was elders cliënt. Toen hij via via hoorde dat hij bij Bartiméus een casemanager kon krijgen is hij overgestapt naar Bartiméus.

Kijk dat bedoel ik nou. Zo fijn om zo’n casemanager te hebben. Wat fijn dat je mijn traject in goede banen leidt.

Uitgelicht

  • Tom en Roan voelen zich thuis bij de Wittenborgh

    In een woonwijk in Ermelo staan twee geschakelde woningen waar jongvolwassenen met een visuele beperking samenwonen: de Wittenborgh. Hier leren jongeren vaardigheden die nodig zijn om zelfstandig te wonen. Wij gingen in gesprek met bewoners Tom en Roan.

    Lees meer Tom en Roan voelen zich thuis bij de Wittenborgh
    Ervaringsverhaal
  • De pelgrimstocht van Matthieu

    Toen Matthieu hoorde dat hij door de zeldzame bindweefselaandoening PXE zijn zicht zou verliezen, sloeg dat nieuws in als een bom. Hij was 45, had een bloeiend metselbedrijf en stond midden in het leven. Langzaam maar zeker pakte hij de draad weer op en vond een nieuwe passie. Hij vertelt hoe.

    Lees meer De pelgrimstocht van Matthieu
    Ervaringsverhaal
  • Multisportdag Zichtbaar Sportief zaterdag 27 september 2025

    Op zaterdag 27 september 2025 vindt in Groningen een gratis Multisportdag plaats voor iedereen met een visuele beperking. Een leuke en laagdrempelige sportdag om samen met anderen te ontdekken welke sport bij je past.

    Lees het nieuwsbericht Multisportdag Zichtbaar Sportief zaterdag 27 september 2025
    Nieuws