We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.
Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!
Wanneer een leerkracht een blinde of zeer slechtziende kleuter in de klas krijgt, kan er onzekerheid zijn over de juiste aanpak, de mogelijkheden van de school en de mogelijkheden van deze leerling.
De leerkracht voelt zich door dit boek competent en krijgt ideeën over het bieden van onderwijs en begeleiding aan de blinde kleuter. Ook zal de leerkracht zien dat de blinde leerling net als alle andere leerlingen zelf activiteiten wil uitvoeren zonder hulp en zijn eigen keuzes wil maken. ‘Duidelijk geschreven en fijn om te gebruiken.’ Janny Broeken, onderwijsassistenteWanneer een leerkracht een blinde of zeer slechtziende kleuter in de klas krijgt, kan er onzekerheid zijn over de juiste aanpak, de mogelijkheden van de school en de mogelijkheden van deze leerling. Er zijn vragen over de begeleiding van een blinde kleuter en vragen over de professionaliteit van de leerkracht zelf. Met dit boek hopen we een antwoord te kunnen geven op deze vragen en onzekerheden. De leerkracht voelt zich door dit boek competent en krijgt ideeën over het bieden van onderwijs en begeleiding aan de blinde kleuter. Ook zal de leerkracht zien dat de blinde leerling net als alle andere leerlingen zelf activiteiten wil uitvoeren zonder hulp en zijn eigen keuzes wil maken.
Auteurs: Hanneke Kemp-Buschgens en Thessa Stevenson-Doosje