Sorry, we ondersteunen geen IE

We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.

Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!

No-show beleid

Om onze zorgkosten niet onnodig te laten stijgen, is het belangrijk dat we goed omgaan met de tijd van onze zorgprofessionals. Zo kunnen wij zoveel mogelijk tijd besteden aan u als cliënt. Daarom heeft Bartiméus een no-show beleid ingevoerd. Cliënten die zonder tijdige afzegging niet op hun afspraak verschijnen, krijgen hiervoor een factuur toegestuurd.

Wat is no-show?

Helaas merken we dat cliënten geregeld zonder bericht niet op afspraken verschijnen of te laat afzeggen. Een gemiste afspraak noemen wij een ‘no-show’. De kosten die we maken voor de gereserveerde tijd worden niet vergoed door zorgverzekeraars. Ook kunnen onze medewerkers in deze tijd geen andere cliënten helpen of werkzaamheden verrichten.   

Voor wie geldt dit?

Deze werkwijze heeft betrekking op alle cliënten die vallen onder de Zorgverzekeringswet (Zvw). Wanneer u zorg ontvangt vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz), de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of Jeugdwet (JW), dan is deze werkwijze NIET voor u van toepassing.

Wat betekent dit voor u?

Met ingang van 1 april 2024 hebben wij daarom een no-show tarief ingevoerd. Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die wij maken als een cliënt niet op zijn/haar afspraak verschijnt.   

Cliënten die hun afspraak zijn vergeten of deze niet op tijd hebben afgezegd, ontvangen hiervoor een factuur van ons van EUR 50,00. Een no-show factuur wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar en deze dient u dan ook zelf te betalen. Bij twee of meer gemiste afspraken zonder geldige reden of contact, zal Bartiméus uw behandeling tijdelijk pauzeren. Wij gaan dan met u in gesprek om te bepalen wat nodig is om uw behandeling op een goede manier voort te zetten.    

Waarom hanteren wij dit beleid?

Om onnodig hoge zorgkosten te voorkomen, willen wij goed omgaan met de tijd van onze zorgprofessionals. Daarnaast heeft onze zorg te maken met wachtlijsten. We willen de wachttijden voor iedereen zo kort mogelijk houden. Dit kan alleen als we onze (cliënt)afspraken zo efficiënt mogelijk indelen. Bovendien kunnen wij u als cliënt het best helpen als we u regelmatig zien.  

Wanneer krijgt u een factuur?

Als u de afspraak minder dan 2 werkdagen van tevoren afzegt of zonder bericht niet naar uw afspraak komt, zijn wij helaas genoodzaakt om een factuur van EUR 50,00 in rekening te brengen.   

We begrijpen natuurlijk dat er sprake kan zijn van overmacht. Bijvoorbeeld door een noodsituatie of bij ziekte. Kunt u niet naar uw afspraak komen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door via 088- 88 99 888. De afspraak verwijderen we dan uit onze agenda. Wij kunnen dan in uw plaats een andere cliënt helpen en u kunt een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan uiteraard géén no-show tarief berekend.

Hoe houden wij u op de hoogte?

Bij uw eerste afspraak bij Bartiméus informeren wij u via de uitnodigingsbrief of per mail over ons no-show beleid en de tarieven die we hiervoor hanteren. Om u te helpen herinneren aan uw afspraak bij Bartiméus, ontvangt u 5 werkdagen voor uw afspraak een sms of mail.   

Heeft u verder nog vragen over ons no-show beleid? Neem dan contact op met uw behandelaar of casemanager.