We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.
Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!
Ons streven voor de toekomst is dat elke cliënt van Bartiméus een casemanager krijgt. Dit betekent dat elke cliënt één aanspreekpunt heeft en dat er één aanspreekpunt is binnen Bartiméus voor die cliënt. Dit heeft als voordeel dat er een onderlinge vertrouwensband kan worden opgebouwd en maatwerk kan worden geboden afgestemd op iemands persoonlijke situatie en hulpvraag. Een casemanager heeft de regie op het ondersteuningsplan en daarmee ook het ondersteuningsteam.
De taken van een casemanager bestaan uit:
De casemanagers hebben een heldere vaste werkwijze. De cliënt wordt voorafgaand aan de intake gebeld voor een kennismaking. Daarna vindt de intake plaats. De casemanager stelt in samenspraak met de cliënt het zorgplan op. Vervolgens bespreekt de casemanager dit zorgplan in het multidisciplinair team, waarbij het zorgplan wordt vastgesteld en behandelaren gekoppeld worden. Er vindt door de casemanager een terugkoppeling naar de cliënt plaats van wat er besproken is.
Vervolgens belt de casemanager iedere 8 weken met de cliënt om het traject door te spreken, te evalueren en zo nodig bij te stellen. Bij de afronding van het traject belt de casemanager om het traject te evalueren en te checken of alle cliëntvragen beantwoord zijn. Ook bij vervolgvragen/heraanmelding wordt de casemanager direct betrokken, omdat die immers de cliënt kent. Deze werkwijze stelt de cliënt in staat zelf regie te voeren over zijn/haar traject bij Bartiméus.
Drie maanden na afronding van het traject neemt de casemanager opnieuw contact op met de cliënt en bespreekt hoe de cliënt terugkijkt op het traject en gaat na of er nog nieuwe vragen zijn. Deze nazorg wordt jaarlijks herhaald.
Bij volwassen cliënten die specialistische woonbegeleiding en/of behandeling ontvangen, is dit een ambulante begeleider. Hij of zij is altijd vanaf het intakegesprek betrokken en legt het eerste contact voordat de intake daadwerkelijk plaatsvindt.
Een meneer uit Amsterdam-Zuid was elders cliënt. Toen hij via via hoorde dat hij bij Bartiméus een casemanager kon krijgen is hij overgestapt naar Bartiméus.
Kijk dat bedoel ik nou. Zo fijn om zo’n casemanager te hebben. Wat fijn dat je mijn traject in goede banen leidt.