We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.
Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!
De raad van toezicht is verantwoordelijk voor het toezicht op het beleid van de raad van bestuur en de algemene gang van zaken in de Stichting Bartiméus Sonneheerdt en de stichting Bartiméus Onderwijs. Daarnaast heeft de raad van toezicht een adviserende functie naar de raad van bestuur/het college van bestuur.
De raad van toezicht wordt gevormd door:
De heer P.J.C. Borgdorff, (voorzitter)
In functie: 01-01-2021
Einde eerste termijn: 01-01-2025
Einde tweede termijn: 01-01-2029
Nevenfuncties:
LinkedIn-profiel P.J.C. Borgdorff
De heer prof.dr. R. Willemsen, vicevoorzitter, voorzitter remuneratie commissie en lid van de commissie Identiteit, Kwaliteit en Ethiek
In functie: 20-12-2018
Einde eerste termijn: 20-12-2022
Einde tweede termijn: 20-12-2026
Nevenfuncties:
De heer drs. M. Wiesenekker, lid en voorzitter van de auditcommissie
In functie: 20-12-2018
Einde eerste termijn: 20-12-2022
Einde tweede termijn: 20-12-2026
Nevenfuncties:
LinkedIn-profiel M. Wiesenekker
Mevrouw drs. M.R.E. Seerden RA RC, lid en tevens lid Auditcommissie
In functie: 01-11-2022
Einde eerste termijn: 01-11-2026
Einde tweede termijn: 01-11-2030
Nevenfuncties:
LinkedIn-profiel Monica Seerden RA RC
Mevrouw T.C.M. Struik MSc, lid en tevens voorzitter commissie Integriteit, Kwaliteit en Ethiek
In functie: 01-01-2024
Einde eerste termijn: 01-01-2028
Nevenfuncties:
De raad van toezicht wordt in zijn geheel betrokken bij het strategisch beleid, de positie van Bartiméus binnen het landelijk netwerk, samenwerkingsverbanden met andere organisaties, communicatie en marketing. De relatie tussen de raad van toezicht en de raad van bestuur kenmerkt zich door een constructieve, positieve en transparante houding. In dit kader bewaakt de raad van toezicht:
Naast de rol van toezichthouder en werkgever geeft de raad van toezicht invulling aan zijn klankbordrol. Op basis van kennis en expertise zijn de leden raad van toezicht klankbord voor de raad van bestuur aangaande specifieke projecten en het strategisch beleid. De raad van toezicht heeft drie commissies ingericht waarbij telkens meerdere leden van de raad van toezicht betrokken zijn:
De raad van toezicht komt zes tot acht maal per jaar bijeen, naast aanvullende bijeenkomsten met de medezeggenschap, ontmoetingen met het bestuur van het Bartiméus Fonds en bezoek van locaties. Jaarlijks evalueert de raad van toezicht haar eigen functioneren.
Bartiméus wordt bestuurd volgens de uitgangspunten van Health Care Governance.