We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.
Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!
Bij alles wat we doen bij Bartiméus willen we ‘van betekenis zijn’. Als kennis- en zorgorganisatie bieden we zovéél meer dan alleen praktische oplossingen voor onze cliënten. We onderzoeken ook wat er écht toe doet en wat mensen raakt; aansluiten bij persoonlijke voorkeuren. Zo dragen we bij aan ‘100% leven’ voor mensen met een visuele beperking.
Luisteren én horen hoe onze cliënten onze dienstverlening ervaren, dat vinden wij belangrijk! Wat gaat er goed en wat kan (nog) beter? Dat achterhalen we door het houden van enquêtes, want jouw mening telt. Zo ontdekken we hoe onze cliënten - kinderen, jongeren én hun ouders en/of verzorgers - denken over onze Bartiméus dienstverlening. Deze informatie is van onschatbare waarde én geeft aanleiding om (verbeter)stappen te zetten.
Deze pagina geeft de beleving weer van Bartiméus Kind & Jeugd cliënten over de resultaten en highlights uit het cliënttevredenheidsonderzoek inclusief de aanbevelingen.
We zijn er trots op dat we al drie jaar op rij - 2023, 2024 en 2025 - mooie cijfers krijgen en dat we hierin zelfs een stijgende lijn zien (1 is laagste cijfer - 10 is hoogste cijfer).
Zowel ouders als kinderen zijn heel positief over de begeleiding die ze ontvangen vanuit Bartiméus. Ten opzichte van 2023 zien we een stijgende trend in de waardering van ouders. Hetzelfde beeld zien we bij kinderen; zij beoordelen Bartiméus in 2025 wat beter dan vorig jaar, maar dit verschil valt uit de enquêtes verder niet te verklaren. We worden vooral goed gewaardeerd op: betrokkenheid, deskundigheid en begeleiding.
Een van de kerntaken van de zorgprofessionals is zowel de ouder(s)/verzorgers en het kind te voorzien van informatie. Dit punt is terug te zien in het tevredenheidsonderzoek.
Zowel ouders als kinderen beoordelen de onderdelen over de informatie die ze ontvangen vanuit Bartiméus goed. De duidelijkheid van de informatie die de ouders en/of verzorgers gedurende het begeleidingstraject ontvangen wordt met een 4,6 het best gewaardeerd. Kinderen beoordelen de informatie die ze vóóraf thuis ontvangen iets beter dan vorig jaar.
Wij zijn meer dan trots dat onze zorgprofessionals al meerdere jaren achter elkaar goed beoordeeld worden op hun deskundigheid, bereikbaarheid en betrokkenheid bij onze cliënten. We zien hierin vanaf 2023 een stijgende trend (1 is laagste cijfer - 5 is hoogste cijfer).
In vergelijking met vorig jaar zijn de meeste punten met betrekking tot de begeleiding gestegen. Ook de kinderen zelf waarderen de begeleiding vanuit Bartiméus (zeer) goed.
Het cliënttevredenheidsonderzoek van het Bartiméus Diagnostisch Centrum is voor het eerste jaar losgekoppeld van de Ambulante Zorg. Ook bij het Diagnostisch centrum zijn we blij verrast met de mooie rapportcijfers. Een onderzoek bij ons oogheelkundig centrum wordt door zowel het kind als de ouders en/of verzorgers als prettig ervaren, inclusief het contact met onze medewerkers.
Het cliënttevredenheidsonderzoek geeft ons ook concrete punten als het gaat om verbeterkansen. Deze zien wij vooral terug bij het Zorgplan; het stellen van realistische doelstellingen én de communicatie over de voortgang van de begeleiding. In het najaar van 2025 gaan we hiermee aan de slag vanuit het project 'Kwaliteitsimpuls Ambulant'.
Ze luisteren goed bij Bartiméus en geven ook praktische adviezen.
Heb je vragen en/of opmerkingen over het onderzoek en de resultaten? Stuur ons dan een e-mail.