Sorry, we ondersteunen geen IE

We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.

Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!

Veelgestelde vragen over beeldbellen

Beeldbellen met je begeleider: wat is dat precies en hoe werkt het? Lees op deze pagina alles hierover. Heb je nog vragen of wil je het eens uitproberen? Neem dan contact op met de eHealth Helpdesk.

Wat is beeldbellen?

Beeldbellen is telefoneren via een beeldscherm, bijvoorbeeld via de computer of iPad. Deze videoafspraak is alleen geschikt als er geen lichamelijk onderzoek, of begeleiding op de woonlocatie nodig is.

Wat zijn de voordelen van beeldbellen?

  • Je bespaart reistijd en inspanning omdat je niet naar een locatie hoeft te komen. 

  • Het gesprek vindt plaats in jouw vertrouwde omgeving. 

  • Er kunnen eenvoudig meer mensen aansluiten bij het gesprek (bijvoorbeeld je partner, mantelzorger of kind). 

  • Je kan laagdrempeliger en sneller contact hebben met je begeleider. 

Hoe werkt beeldbellen bij Bartiméus?

  • Je ontvangt voor de afspraak een bericht via Zorgmail met daarin een link voor jouw online afspraak. 
  • Je opent de Zorgmail en nadat je de verificatiecode hebt ingetoetst opent de email.  
  • Om deel te nemen aan jouw digitale intake klik je op de link en je komt dan in een digitale wachtkamer (lobby).
  • De medewerker laat je toe en dan kun je deelnemen aan het online gesprek

Als je de link op de computer opent kun je via de browser (webversie) van Microsoft Teams deelnemen. Je hoeft dan geen app te installeren. Wanneer je op jouw telefoon de link voor deelname opent, moet je wel de app van Microsoft Teams op jouw telefoon hebben staan.  

Wat heb ik nodig om te beeldbellen met Bartiméus?

Je hebt een computer, laptop of tablet nodig met een goed werkende internetverbinding. Een mobiele telefoon is minder geschikt vanwege het kleine beeldscherm.

Kan ik beeldbellen een keer uitproberen?

Ja dat kan! Stuur een mail naar de eHealth Helpdesk met daarin jouw verzoek om een keer te oefenen met beeldbellen. Een specialist digitale toegankelijkheid zal dan contact met je opnemen om samen het beeldbellen te oefenen. 

Wat is het verschil met gewoon bellen?

Jij kan de begeleider zien (als je zicht nog niet te erg verminderd is / nog niet te slecht is) en de begeleider kan jou zien. Hij of zij kan zo ook uit jouw non-verbale communicatie signalen krijgen hoe het met je gaat. 

Wordt een gesprek via beeldbellen vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Inschrijving, onderzoek en behandeling bij Bartiméus valt onder de zorg vanuit de basisverzekering. Hou rekening met een verplicht eigen risico. Pas daarna betaalt jouw zorgverzekeraar de kosten. Heb je gekozen voor een vrijwillig eigen risico? Dan komt dit bovenop het verplichte eigen risico.

Heb je vragen over jouw eigen risico? Neem dan contact op met jouw zorgverzekeraar of bezoek de website www.ikregelmijnzorggoed.nl voor meer informatie.

Ik heb nog vragen, waar kan ik terecht?

Voor al jouw vragen over beeldbellen kun je onze speciale eHealth Helpdesk benaderen.

eHealth Helpdesk